• درباره کتاب: یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین مراجع دانشگاهی درس هوش مصنوعی، کتاب رویکردی نوین به هوش مصنوعی است که در بیش از هزار دانشگاه از بیش از صد کشور جهان تدریس می‌شود و در ایران نیز از سوی وزارت علوم به عنوان مرجع اول این درس معرفی شده است.

    متأسفانه متن نسبتاً سنگین و فشردگی بیش از حد برخی از مطالب این کتاب، خواندن آن را برای دانشجویان ناآشنا به هوش مصنوعی دشوار کرده است. به همین دلیل مترجم، ضمن ارائه یک ترجمه روان و درست از متن اصلی کتاب، بیش از 250 نقطه دشوار از متن آن را انتخاب نموده و در انتهای هر فصل به تفصیل توضیح داده است. همچنین تعدادی از مسائل برگزیده هر فصل در انتهای آن حل شده‌اند. ضمناً فصل اول این کتاب توسط مترجم از نو خلاصه و بازنویسی شده است تا از پیچیدگیهای غیر ضروری آن کاسته شده و خواندن آن برای دانشجویان ناآشنا به هوش مصنوعی آسان تر شود.

    درباره مترجم: سید عباس باقری یزدی، دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته هوش مصنوعی، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه است و مطالب این کتاب را چندین سال در دانشگاه‌های مختلف تدریس کرده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 15
  • درباره کتاب: این کتاب بر خلاف بیشتر کتاب­های موجود در بازار به مباحث نظری و عملی پایگاه داده ­ها به صورت همزمان توجه نموده و آن­ها را به صورت موازی با هم به پیش برده است و بنابراین می­تواند هم به عنوان یک کتاب دانشگاهی و هم به عنوان یک دوره کاربردی کاملاً عملی (و مفید برای بازار کار) مورد استفاده علاقه­ مندان واقع شود. در این کتاب از یک طرف با روش­های مدل­سازی و طراحی جداول آشنا شده و آن­ها را به کمک دو نرم­افزار کاربردی مفید به نام­های Dia و Workbench فرا می­گیریم، و از طرف دیگر با نحوه کار با یک پایگاه داده واقعی به نام MySQL به صورت کاملاً عملی و در محیط نرم­ افزار phpMyAdmin آشنا می­شویم. ضمناً برای اطمینان از درستی مطالب این کتاب، کلیه دستورات آن را با استفاده از نرم­افزار Wampserver بر روی پایگاه داده MySQL (نسخه 5.7.19) اجرا نموده و خروجی آن­­ها را بدون هیچ تغییری در متن کتاب منعکس کرده­ ایم.

     

    درباره مؤلف: سید عباس باقری یزدی دانش ­آموخته دانشگاه تهران در رشته مهندسی کامپیوتر، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه است و مباحث این کتاب را چندین سال در دانشگاه­های مختلف کشور تدریس کرده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 2