• تاب (سلسله جلیل) در چهار بخش تنظیم شده است که با بررسی آغاز جلالت بشریت بر پهنه خاکی شروع و سپس به اثبات اینکه ایرانیان طلایه داران جلالتند میپردازد.

    در بخش سوم به طور بنیادی اثبات میکند که سادات در مُنتهای جلالت هستند و نیز بیان میدارد که شکوه و جلالت ذاتی نیست و باید کسب گردد.

    کتاب در بخش پایانی راه راهیابی به جلالت و نیز ماندگاری آن در نسل را شرح میدهد. مولف این اثر را به جلالت خاندان با کرامت رسول اعظم (ص) تقدیم میدارد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • این اثر، داستانی است بر اساس واقعیت که پدیدآورنده با توجه به شناخت عمومی جامعه، مطالبی هر چند مختصر و کلی را به صورت مرهمی بر درد اجتماع بیان می‏دارد.
    داستان، با حس همنوع دوستی شروع می‏شود و مولف پس از بررسی‏های بسیار، متوجه خواسته‏ی اصلی که باعث نگرانی مخاطبش شده می‏گردد و تمام تلاشش را بکار می‏گیرد تا او، راه رسیدن به خواسته‏اش که خوشبختی است را بیابد. در پایان نیز او را ملتفت می‏کند که خوشبختی خواسته همه است و باید برای همه تامین شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • این اثر در حقیقت برشی از مباحث گسترده اخلاقی است و از آن میان به مقوله ((استقامت و مقاومت)) که از نکات بارز علم اخلاق است می‌پردازد. هدف مولف از تحریر این اثر، در دسترس قرار دادن علوم استقامت و مقاومت برای عموم جامعه بوده تا در جهت اجرایی کردن جهاد بزرگ ((اقتصاد مقاومتی)) توسط آحاد ملت بکار گرفته شود.
    اقتصاد مقاومتی که از حکمت‌های گهربار مقام معظم رهبری ادام الله اعزازه می‌باشد، جرقه‌ای بود تا در ظلماتی که دشمنان بشریت برای ملت بزرگ ایران درست کرده‌اند، مشعل‌ها افروخته شود و این ملت غیور، رسالت خود را به سر منزل مقصود برساند.
    اقتصاد مقاومتی یعنی «اقتصادی که مبتنی بر مقاومت باشد».
    ((اقتصاد مقاومتی)) از دو بخش ((اقتصاد)) و ((مقاومت)) تشکیل شده است. اقتصاد بعد مادی - علمی دارد اما مقاومت درست در نقطه مقابل آن بوده و بعد معنوی – علمی دارد و از آنجایی که پس از تمام طرح‌ها، نقشه‌ها و سیاستگذاری‌ها در جهت عملیاتی کردن جهاد بزرگ ((اقتصاد مقاومتی))، باید آحاد ملت آن‌ها را اجرایی کنند و هیچ راه دیگری وجود ندارد لذا بزرگ‌ترین چالش بر سر راه اجرایی شدن این حرکت عظیم، همان بعد معنوی – علمی یعنی مقاومت خواهد بود. بنابراین، مولف در این اثر کوشش کرده آنچه برای یک یک افراد جامعه در جهت رسیدن به اهداف، مفید است را به زبانی بسیار ساده بیان کند.
    این کتاب در چهار بخش به رشته تحریر در آمده است:
    بخش اول به تربیت فرزند مناسب با روح استقامت می‌پردازد
    بخش دوم به بیان فنون استقامت و پایداری فردی می‌پردازد. آب حیاتی که اگر قطره‌ای از آن به کامی برسد پیروزی حتمی و همیشگی می‌گردد.
    بخش سوم به بیان رموز مقاومت و پایداری جمعی با چند فرمول ساده و قابل اجرا می‌پردازد. این بخش دربرگیرنده دوره کامل آیین دوست‌یابی است.
    بخش چهارم به معرفی برخی صفات افرادی که در واقع روحیاتشان فراتر از استقامت است می‌پردازد و از آن‌ها به ابَراستقامت تعبیر می‌کند.
    مولف، این کتاب را به ایستادگی مردان و زنان با غیرت ایران تقدیم داشته و ایجاد این اثر را به همه هموطنان عزیز تبریک می‌گوید.
    مطالعه و بکارگیری تکنیک‌های استقامت و مقاومت در این کتاب، به همه هم‌میهنان گرامی توصیه می‌شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3